
Werken bij Provincie Noord-Brabant
Beschrijving van Provincie Noord-Brabant
Provincie Noord-Brabant is een organisatie die verantwoordelijk is voor het bestuur van de gelijknamige provincie in Nederland. De provincie zet zich in voor de belangen van haar inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Provincie Noord-Brabant werkt aan diverse beleidsterreinen, zoals ruimtelijke ordening, economie, natuur en milieu, verkeer en vervoer, cultuur en welzijn.Bachelor+ banen bij Provincie Noord-Brabant
Provincie Noord-Brabant biedt diverse banen op academisch niveau aan voor professionals met een bachelor of hoger. Enkele voorbeelden van functies waarvoor zij vacatures hebben zijn: - Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening - Projectleider Duurzaamheid - Adviseur Economische Zaken - Juridisch Adviseur Omgevingsrecht - Communicatieadviseur Maatschappelijke projecten Deze functies vereisen een academische opleiding en bieden uitdagende carrièremogelijkheden binnen de provinciale overheid van Noord-Brabant.Werken bij Provincie Noord-Brabant
Beschrijving van Provincie Noord-Brabant
Provincie Noord-Brabant is een organisatie die verantwoordelijk is voor het bestuur van de gelijknamige provincie in Nederland. De provincie zet zich in voor de belangen van haar inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Provincie Noord-Brabant werkt aan diverse beleidsterreinen, zoals ruimtelijke ordening, economie, natuur en milieu, verkeer en vervoer, cultuur en welzijn.Bachelor+ banen bij Provincie Noord-Brabant
Provincie Noord-Brabant biedt diverse banen op academisch niveau aan voor professionals met een bachelor of hoger. Enkele voorbeelden van functies waarvoor zij vacatures hebben zijn: - Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening - Projectleider Duurzaamheid - Adviseur Economische Zaken - Juridisch Adviseur Omgevingsrecht - Communicatieadviseur Maatschappelijke projecten Deze functies vereisen een academische opleiding en bieden uitdagende carrièremogelijkheden binnen de provinciale overheid van Noord-Brabant.
|
Overzicht
Deze opdracht betreft een tijdelijke invulling voor de functie van H-manager bij de eenheid Ondersteuning Bestuur en Management (OBM) tijdens een langdurig verlof. In deze rol ben je verantwoordelijk voor ongeveer 65 medewerkers, die onder leiding staan van verschillende teamleiders. Je vertaalt de ambities en doelen van het programma naar strategische personeelsplanning (SPP) en begeleidt medewerkers in hun persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast coördineer je de in-, door-, en uitstroom van personeel, voer je ontwikkelgesprekken en ben je betrokken bij teamontwikkeling. Samen met de programmamanager en teamleiders werk je aan de realisatie van maatschappelijke opgaven in Brabant, zoals energietransitie en waterveiligheid.Kandidatenprofiel
We zoeken een ervaren manager met een sterke achtergrond in het aansturen van teams in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je hebt uitgebreide kennis van talent- en teamontwikkeling binnen grote organisaties en je kunt effectief schakelen tussen strategische, tactische en operationele niveaus. Je beschikt over WO werk- en denkniveau, bent mensgericht, proactief en resultaatgericht. Bovendien ben je uitstekend in organiseren en prioriteren, en sta je stevig in je schoenen, zelfs onder druk.Eisen
- Werk- en denkniveau - Kandidaat beschikt over aantoonbaar WO werk- en denkniveau opgedaan door opleiding en ervaring. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring - Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van professionals die in een politiek bestuurlijke omgeving het bestuur en management ondersteunen. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring - Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met duale aansturing (tweehoofdige leiding) met verantwoordelijkheid voor de menskant. Dit blijkt uit het CV.
Wensen
- Werk- en denkniveau - Kandidaat beschikt over aantoonbaar WO werk- en denkniveau opgedaan door opleiding en ervaring. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring - Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van professionals die in een politiek bestuurlijke omgeving het bestuur en management ondersteunen. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring - Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met duale aansturing (tweehoofdige leiding) met verantwoordelijkheid voor de menskant. Dit blijkt uit het CV.
- Interview - Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. 3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar: maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten). Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.
Reageer direct!
De Transparante Broker draagt je graag voor! Vul onderstaand formulier in en upload je CV (hoeft nog niet op maat gemaakt voor de opdracht!)